Algemene info JM Masterclass

JM Masterclass 2019

Ondernemen in een veranderende markt
De schilders- en onderhoudsbranche is in beweging! Opdrachtgevers als woningcorporaties en Verenigingen van Eigenaren, maar ook de Rijksoverheid, gemeenten en particulieren verwachten steeds meer dat schilders- en onderhoudsbedrijven hen op een professionele manier kunnen ontzorgen. Ze willen effectief samenwerken. Dit heeft gevolgen voor uw marktbenadering en interne bedrijfsvoering. Hoe bepaalt u een heldere strategische focus? En hoe werkt dat door in uw externe communicatie, personeelsbeleid en financiële management? In deze Masterclass gaat u hiermee aan de slag. U doet actuele kennis en inzichten op die u met concrete tools in uw dagelijkse praktijk kunt toepassen. Parallel aan de colleges werkt u telkens een praktijkopdracht uit zodat het geleerde na vier colleges ook concreet is vertaald naar uw eigen praktijk.

Wat leer je?
College Strategie:
• trends en trendbreuken in verschillende markten
• vertaling product/marktcombinatie naar een consistente marketingformule
• kiezen van een strategie en hoe deze keuze te onderbouwen
• verschillende strategietypen in de praktijk
• vertalen gekozen strategie naar bijbehorend gedrag binnen het bedrijf

Het college Strategie wordt verzorgd door Marc Wichman. Marc heeft een ruime ervaring in de schilders- en onderhoudsbranche. Hij adviseert organisaties bij verandering en verbetering. Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van nieuwe marktconcepten, samenwerking met ketenpartners en resultaatgericht samenwerken met opdrachtgevers. Voor OnderhoudNL heeft Marc al meerdere trainingen en workshops verzorgd.

College Communicatie:
• juiste communicatie bij de gekozen strategie
• externe communicatie met opdrachtgevers en hun klanten
• externe communicatie in alle fasen van een project
• interne communicatie met betrekking tot de strategie

Het college Communicatie wordt verzorgd door Pauline Bloemsma. Pauline heeft werkervaring in verschillende branches. Van (rijks)overheid, een bank tot MKB’ers en zzp’ers. Via het communicatiebureau waar zij voor werkt is ze dagelijks in de weer met communicatie voor verschillende klanten. Aandacht genereren voor de media, communiceren naar je medewerkers, naar je klanten of prospect. Dat betekent continue schakelen en relevante informatie voor de klant ontwikkelen.

College Personeel:
• vertaling bedrijfsstrategie en klantverwachtingen naar personeel
• over bedrijfscultuur en harde doelen
• inspirerend leiderschap; de essentie van coachen
• bouwen van krachtige teams
• ketensamenwerking
• duurzame inzetbaarheid
• borgen van personeelsbeleid

Het college Personeel wordt verzorgd door Dick Nijman. Dick is gespecialiseerd in het geven van nieuw elan aan mensen en organisaties. Het resultaat van zijn trainingen en coachingstrajecten is een heldere koers van persoon en bedrijf en een grotere motivatie, inzet en kwaliteit van medewerkers. Dick begeleidt momenteel verschillende vastgoedonderhoudsbedrijven bij cultuurverandering en procesverbetering.

College Financiën:
• financieel en organisatorisch samenwerken met anderen
• afstemmen juridische structuren en financiële systemen
• begroten, algemene kosten en toerekenen van kosten in de samenwerking
• risicomanagement

Het college Financiën wordt verzorgd door Peter Staats. Peter is al geruime tijd actief binnen de schilders- en onderhoudssector. Hij heeft een brede managementervaring op verschillende posities in de bouwketen en slaat met enthousiasme de brug tussen strategie en de praktische, organisatorische uitwerking hiervan.

Na deze training…
kan je als jonge ondernemer jouw eigen strategie onderbouwd bepalen, bijpassende externe communicatie vormgeven en deze ook intern uitdragen zodat jouw medewerkers daarin mee gaan. Daarnaast beschik je over de tools om dit ook financieel goed te regelen.

Voor wie?
Jonge ondernemers/directieleden (tot en met 40 jaar).

Duur
4 bijeenkomsten van 16.00 – 21.00 uur

Aantal deelnemers
10 – 15

Voorbereiding
Circa 2 uur per college.

Leervorm
Colleges en praktijkopdrachten.

Investering per deelnemer
Prijs voor leden van OnderhoudNL: € 920
Prijs voor niet- of aspirant-leden van OnderhoudNL: € 1.140

Alle prijzen zijn exclusief 21% btw